April 25, 2024

Razer Kaira Pro HyperSpeed ​​Wireless review voor PS5

In de afgelopen tien jaar is er niet echt een enorme paradigmaverschuiving geweest met betrekking tot gamingheadsets sinds de introductie van betrouwbare draadloze audio met lage latentie. Natuurlijk krijgen we in één keer wat vooruitgang op het gebied van surround sound-kwaliteit en Bluetooth-koptelefoons, maar eigenlijk niets. schudde in de hoofdtelefoonindustrie. Nou, het lijkt erop dat Razer dat laatste onderdeel serieus nam toen ze een slimme draai gaven aan hun nieuwste headset, de Razer Kaira Pro voor PlayStation. Hoewel het nog te vroeg is om te zeggen of dit het volgende grote ding in hoofdtelefoons is, is het absoluut nieuw en voegt het een nieuw gevoel van onderdompeling toe aan games, films en muziek dat ik nog niet eerder heb ervaren.

Razer Kaira Pro HyperSpeed ​​​​- Ontwerp en functies

Razer’s Kaira Pro voor PlayStation heeft een traditioneel hoofdtelefoonontwerp in vergelijking met iets dergelijks Sony Pulse 3D draadloze headset, maar ziet er nog steeds uit als iets dat gemaakt is om naast je PS5 te zitten. Als officieel gelicentieerde headset heeft hij het vertrouwde zwart-witkleurenschema dat Sony deze generatie in de hele reeks PlayStation-accessoires heeft gebruikt, evenals een PlayStation-badge aan elke kant van de hoofdband.

De Razer Kaira Pro is ontworpen voor PS5 en biedt directe plug-and-play-ondersteuning met behulp van de meegeleverde USB-C-adapter. Het maakt gebruik van een 2,4 GHz draadloze verbinding die latentie vermindert en werkt tot op ongeveer 15 meter afstand zonder enige interferentie. De headset is ook compatibel met pc en PS4, hoewel je voor de laatste de adapter naar USB-A moet converteren omdat er geen USB-C-poorten zijn. Bovendien werkt de Razer Kaira Pro met Bluetooth-apparaten zoals smartphones en tablets. Hoewel u tegelijkertijd verbinding kunt maken met twee apparaten (2,4 GHz draadloos en Bluetooth), kunt u niet tegelijkertijd naar beide audiostreams luisteren.

Zoals met alle PS5-headsets, ondersteunt de Razer Kaira Pro standaard PlayStation’s Tempest 3D-audio. In elk oorstukje zit een 50 mm titanium audiodriver voor geweldig full-range surroundgeluid bij al je games, muziek en films.

Het grootste kenmerk van de Razer Kaira Pro voor PlayStation is de toevoeging van de ingebouwde HyperSense-aanraaktechnologie van Razer. In tegenstelling tot de meeste traditionele haptische apparaten, heeft HyperSense de mogelijkheid om op intelligente wijze audiosignalen te lezen om haptische feedback te produceren die werkt met elke game- of mediabron, en kan sensaties leveren over een breder frequentiebereik van 20-200 Hz. Beide oordopjes zijn voorzien van Lofelt L5 haptische drivers die audiosignalen in stereo kunnen reproduceren en helpen bij positioneel bewustzijn.

De headset zelf is gebouwd met een flexibel maar stevig frame met accenten van geborsteld metaal bovenop elke oorschelp. De basis van de hoofdband is voorzien van meerdere versnellingen om eenvoudig op de perfecte hoogte te vergrendelen, en beide oorschelpen kunnen soepel tot 90 graden worden gedraaid om een ​​goede pasvorm rond uw oren te garanderen, terwijl ze ook plat kunnen liggen wanneer ze niet worden gebruikt.

Beide oortjes zijn voorzien van groot, luxe kunstleer memoryfoam en zitten comfortabel om je oren, en dankzij de draaibare oorkussens drukken ze niet tegen je hoofd. Dit is een geweldige optie voor brildragers, omdat veel headsets de neiging hebben om het montuur extra te belasten. De bovenkant van de hoofdband bevat ook een beetje ademend traagschuim waardoor de headset comfortabel op je hoofd kan rusten zonder daar extra druk uit te oefenen. Aan de buitenkant van beide oorschelpen vind je ook een aanpasbaar Razer RGB-logo om je apparaat te personaliseren.

Ik merkte dat de koptelefoon niet super ademend was, omdat mijn oren een beetje warm werden na langdurig spelen. Daarnaast voelt het leren materiaal op de koptelefoon erg piepend aan en maakt het veel geluid als je je hoofd beweegt. Meestal merk je niet of het hard genoeg is, maar op stillere momenten komt het vaker voor.

Aan de buitenkant van de linkeroorschelp vind je de aan/uit-knop, de volumeknop en de fysieke mute-schakelaar, evenals een USB-C-oplaadpoort om de ingebouwde batterij van de hoofdtelefoon op te laden. U kunt een batterijlevensduur tot 30 uur verwachten na één keer opladen, maar alleen als u aanraking en RGB hebt uitgeschakeld. Als je van deze functies geniet en beide wilt inschakelen, zou je in totaal nog steeds 11 uur batterijduur moeten hebben.

Bovendien is er een 3,5 mm-hulppoort op de oorschelp linksonder voor de microfoon die gemakkelijk kan worden losgemaakt wanneer deze niet in gebruik is. De microfoon wordt bevestigd aan een flexibele arm en bevat een pop-up cover, die, in combinatie met de supergevormde opnamehoek, ervoor zorgt dat uw zang duidelijk wordt opgepikt en ongewenst geluid wordt geminimaliseerd of volledig wordt geëlimineerd.

Op de tegenoverliggende oorschelp vind je een Razer SmartSense-knop waarmee je snel kunt schakelen tussen de 2,4 GHz draadloze modus en Bluetooth met een snelle dubbele tik, of schakelen tussen EQ-voorinstellingen met een enkele tik. Er is ook een instelbare draaiknop aan de zijkant, evenals een Razer HyperSense-knop om de intensiteit van aanrakingen aan te passen of ze helemaal uit te schakelen.

Razer Kira Pro Hyper Speed ​​- Software

Als je je Razer Kaira Pro-headset wilt personaliseren, moet je de Razer-audio-app voor iOS of Android downloaden. Binnen de app kun je de totale batterijduur bekijken, de EQ-instellingen aanpassen en aanpassen, evenals de RGB-verlichtingsinstellingen voor het logo aan de buitenkant van de oordopjes. Bovendien kunt u de modus Niet storen inschakelen, waardoor uw game-audio niet automatisch wordt onderbroken als u wordt gebeld. U kunt ook overschakelen naar een speciale gamemodus om de Bluetooth-audiolatentie te verminderen bij het spelen van games op een mobiele telefoon of tablet.

Razer Kyra Pro Hyper Speed ​​​​- Gaming

De functie waar ik het meest enthousiast over was om uit te testen op de Razer Kaira Pro was ongetwijfeld de ingebouwde aanraakfunctie, en na een aantal uren bezig te zijn geweest met het doornemen van een verscheidenheid aan games, muziek en films, kan ik vol vertrouwen zeggen dat ik… weggeblazen.

Op papier klinkt tactiel als een geweldige toevoeging aan een headset, vooral bij gebruik met videogames waarin we al bijna 25 jaar worden blootgesteld aan tactiele of gerommel als een manier om de onderdompeling te vergroten. In de praktijk geeft de aanraking je echter meestal een beetje hoofdpijn op de hogere instellingen en doet het niet veel om de algehele ervaring te verbeteren.

Er waren echter enkele games die deze functie draaglijk vonden, zoals Resident Evil 4. Omdat je zoveel tijd besteedt aan het langzaam door locaties zoeken, puzzels oplossen en zoeken naar verzamelobjecten, voegen de details behoorlijk wat toe aan de ervaring . Als Leon bijvoorbeeld begint te rennen, voel je zijn stappen synchroniseren via zowel de DualSense als de headset, wat best netjes is. Er zijn echter enkele acties, zoals het openen en sluiten van de zak of het kapot slaan van houten kisten (iets wat je doet veel Wie zit er in RE4) Er ging een kleine schokgolf door mijn hoofd, en ik kan niet zeggen dat het leuk was.

Ik heb gemerkt dat games met zwaar vuurgevecht het minst leuk zijn, omdat elke afgevuurde kogel door je schedel kan worden weergalmd. Ik heb veel tijd besteed aan het spelen van Destiny 2, een spel vol wapens en veel magische explosies in de ruimte, en het was bijna ondraaglijk. Gelukkig zijn er drie intensiteitsniveaus voor aanraking en is alles gerelateerd aan het algehele volume. Maar zelfs op de laagste stand veroorzaakte de frequentie waarmee de kogels zoemden een drukgevoel in mijn oren dat me uit de ervaring trok in plaats van me erin te trekken.

Het feit dat alleen raakt een taak, hoewel, erg cool. Het is niet iets dat ontwikkelaars hun games hoeven te programmeren om hiervan te profiteren. In plaats daarvan analyseert de hoofdtelefoon binnenkomende audio en produceert op intelligente wijze aanraking als resultaat. Ik kon zelfs de aanrakingen onderscheiden die uit bepaalde delen van de headset kwamen op basis van mijn positie in het spel en de bronspecifieke geluiden waar ze vandaan kwamen. Het is ook veel meer dan alleen extra bas. Er zijn verschillende unieke haptische trillingen die de Razer Kaira Pro kan produceren.

Op momenten dat ik ervoor koos haptiek uit te schakelen, merkte ik dat de Razer Kaira Pro geweldige ruimtelijke audio produceerde. Bij het verkennen van de verschillende gebieden in Resident Evil 4 kan ik gemakkelijk landmijnen identificeren en verzamelobjecten nauwkeurig identificeren. Door het gegrom en de stemmen van de vijand te horen, kon ik ze bovendien lokaliseren, of het nu om de hoek of aan de andere kant van het dorp was. Ik kon zelfs de slangen over de grond en in sommige gebieden door het water horen glijden, waardoor ik erop kon springen voordat ze me bijten.

Wat Bluetooth betreft, is de Razer Kaira Pro een geweldige hoofdtelefoon voor zowel muziek als films. Ik heb naar een breed scala aan nummers uit verschillende genres geluisterd en was over het algemeen tevreden met het resultaat, hoewel de bas iets te laag is naar mijn smaak. Luisteren naar muziek met ingeschakelde aanraking kan de lage bas echter gemakkelijk compenseren, en het is zeker de moeite waard om naar je favoriete nummers te luisteren met ingeschakelde aanraking om het verschil te horen – en te voelen. Na een paar nummers had ik echter het gevoel dat ik hevige hoofdpijn had.

Ik heb ook delen van The Dark Knight bekeken om de koptelefoon in een meer filmische setting uit te testen. Hoewel ik letterlijk het geroezemoes van de Batmobile kan voelen, of het gewicht van alle stoten van Batman, denk ik niet dat ik ervoor zou kiezen om een ​​hele film te kijken met aanraking ingeschakeld. Nogmaals, het is een compleet nieuwe ervaring, maar toen dat eerste gevoel van intriges eenmaal was uitgewerkt, vond ik het nog vervelender.