March 28, 2024

‘Turning Red’ Cast verdedigt film tegen ingetrokken CinemaBlend Review

wordt roodDe castleden spraken zich uit ter ondersteuning van de nieuwe Pixar De film en zijn universaliteit na een controversiële recensie van de animatiefilm gepubliceerd door CinemaBlend. De recensie werd offline gehaald nadat leden van de pers het “seksistisch” en “racistisch” noemden. CinemaBlend-directeur Sean O’Connell schreef de recensie en zei dat de aantrekkingskracht van de film beperkt was omdat deze zich afspeelde in de Aziatische gemeenschap in Toronto.

“Ik heb de humor in de film leren kennen, maar ik voelde me er niet echt mee verbonden. Door specifiek te wortelen in ‘Turning Red’ in de Aziatische gemeenschap van Toronto, voelt de film alsof hij ervoor gemaakt is.” [director] O’Connell schreef in een recensie die inmiddels is ingetrokken. “Dat is prima, maar ook een kleine limiet in zijn bereik.”

O’Connell verdubbelde zijn mening over de film in een sindsdien verwijderde tweet bij zijn recensie. Het bericht luidt: “Sommige Pixar-films zijn voor een wereldwijd publiek. ‘Turning Red’ is dat niet. De doelgroep van deze persoon voelt te specifiek en te beperkt. Als je er zin in hebt, kan dit goed voor je werken. niet in. Dit was uitgeput.”

“Turning Red” wordt geregisseerd door Dom Shi, die een Oscar won voor haar korte animatiefilm met een Pixar-show “Bao”. De film vertelt het verhaal van Melin “Mei” Lee (ingesproken door Rosalie Chiang), een 13-jarig meisje dat zichzelf verandert in een gigantische rode panda wanneer ze overweldigd wordt door emotie.

Wanneer eerder gevraagd CBC Als de verhaallijn van Turning Red de aantrekkingskracht zou beperken, zoals de recensie suggereerde, antwoordde stemacteur Chiang: “Natuurlijk niet. Dit is een aankomende film, iedereen gaat door die verandering… Ik denk dat verschillende mensen uit verschillende culturen er anders doorheen zullen gaan , maar uiteindelijk. Vandaag is fundamentele chaos en verandering iets waar iedereen zich mee kan identificeren.”

Maitreyi Ramakrishnan, de ster van de Netflix-comedyserie “Never Have I Ever” en de stem van Mei’s vriend in de film, beschreef het verhaal van de film ook als “universeel” in zijn reactie op de ingetrokken recensie. De acteur voegde toe: “[Many people will be able] Om over Melins verhaal te praten, of je nu een jong Chinees meisje uit Canada bent of niet.”

Dom Shi was het ook niet eens met de recensie en vertelde CBC: “[The film] Het is een liefdesbrief voor die tijd van ons leven. Het is een liefdesbrief aan de volwassenheid. Het is een liefdesbrief aan Toronto.”

CinemaBlend maakte dinsdag bekend dat de recensie van haar website is gehaald. CinemaBlend-hoofdredacteur Mack Rawden gaf de volgende verklaring af: “We hebben deze recensie niet correct bewerkt en deze had niet mogen stijgen. We hebben de publicatie ongedaan gemaakt en aan iemand anders toegewezen. We hebben ook nieuwe niveaus toegevoegd van redactioneel toezicht. Dank aan iedereen die zich heeft uitgesproken.”

O’Connell verontschuldigde zich ook op Twitter: “Het spijt me echt dat ik ‘Turing Red’ heb beoordeeld. Bedankt aan iedereen die kritiek heeft geleverd, hoe hard ook. Ik heb duidelijk niet genoeg aan de film deelgenomen en heb Ik leg mijn punt helemaal niet goed uit. Ik ben echt “Ik waardeer uw feedback.”

Hoewel de recensie werd ingetrokken, ging het verzet tegen O’Connell en CinemaBlend door. Entertainment Weekly digitale editor Yolanda Machado reageerde ook op Twitter: “Dit [review] Geschreven door uw directeur, geen beginnende schrijver. Als bevrijder is er geen enkele mate van bevrijding die racisme zou uitwissen. Wat doet u om ervoor te zorgen dat hij ter verantwoording wordt geroepen en dat dit niet meer gebeurt? “

“Turning Red” kwam uit op 11 maart. Disney Plus.