April 20, 2024

Sessie: Sim Skate Review |  Nieuw gamingnetwerk

Sessie: Sim Skate Review | Nieuw gamingnetwerk

De skateboardcultuur domineerde en bloeide eind jaren negentig en had destijds weinig invloed op het dagelijks leven. Of het nu gaat om muziek, mode of mallrats die een skateboard dragen tijdens het winkelen, denkend dat ze er “rad” uitzien als ze met vrienden socializen. Het was moeilijk om de indruk te negeren die het had op de jeugd die toen opgroeide. Deze invloeden hielden daar niet op. Ze is ook te zien in videogames, met als bekendste voorbeeld de Tony Hawk’s Pro Skater-franchise. Maar zoals alle trends, doorloopt het fasen van populariteit en onbekendheid. Hoewel skateboardspellen de laatste tijd een comeback hebben gemaakt, hebben zowel nieuwe als oude spelers geëxperimenteerd met in de lucht springen vanuit een virtuele kwartbuis. Na twee jaar ontwikkeling verliet Session: Skate Sim de vroege toegang en werd uitgebracht in versie 1.0, maar hoe verhoudt dat zich tot andere skategames?

Allereerst is het belangrijk om te benadrukken dat Session: Skate Sim een ​​simulatiespel is dat is gemaakt om het gevoel te simuleren dat je op een echt skateboard zit. Als gevolg hiervan contrasteert het opvallend met de waanzin van Tony Hawk-games, waar je met een druk op de knop in een mum van tijd vervelende trucs kunt uitvoeren. In plaats daarvan probeert hij het gevoel over te brengen van het leren schaatsen in het echte leven, waar het een langdurig proces zal zijn om jezelf te onderwijzen door tijdloos vallen en opstaan. Dus als je op zoek bent naar een instant adrenalinekick, zoals het inhaleren van wasabipasta na het gedurfd te hebben, dan zul je het hier niet vinden.

Voor het grootste deel is het verhaal redelijk oninteressant en zal het moeite hebben om je aandacht te trekken. Het belangrijkste is echter dat je kennismaakt met een oude vriend op school, Donovan genaamd, die opmerkt hoe geweldig het was om je weer in actie te zien bij het bestuur. Je ontdekt dan dat je betrokken bent geweest bij een bruut ongeval, waarbij je je poging om een ​​geweldige stunt uit te voeren teniet hebt gedaan en een paar jaar van het toneel bent verdwenen. Donovan laat vervolgens opzettelijk vallen dat hij het hele incident heeft opgenomen en dat de beelden een van de meest bekeken video’s op zijn sociale media zijn; Met zulke vrienden, wie heeft er vijanden nodig? Met een nieuw ontwerp begint je personage de basis opnieuw te leren om zijn lange reis om weer een professionele skateboarder te worden, te beginnen.

Het hoofdverhaal is opgedeeld in missies, waarbij je onder bepaalde voorwaarden bepaalde tricks moet uitvoeren om door te gaan naar de volgende missie. Soms kunnen deze doelstellingen behoorlijk moeilijk zijn, zoals de handmatige taken en geavanceerde flipping-trucs die je aan het begin van het spel tegenkomt. Misschien wel de grootste uitdaging is de Ski Shop Encounter-missie, waarbij je een reeks bewegingen moet uitvoeren die zeker stoom uit je hoofd zullen koken, want het voltooien ervan is een ontmoedigende uitdaging. Hoewel er een enorm aantal speurtochten te doen zijn, zal de plot je nooit motiveren om ze te bereiken, aangezien veel opmerkelijke ontwikkelingen helemaal niet plaatsvinden, wat een beetje jammer is. Maar als het na vele pogingen eindelijk aan de vereisten van een taak voldoet, geeft het ongelooflijk veel voldoening.

Sessie: Skate Sim

De besturing zal voor de meeste spelers de belangrijkste toegangsdrempel zijn, ongeacht de moeilijkheidsgraad die je voor jezelf kiest. Tenminste, als je speelt XL .schaatserU zult het gemakkelijker vinden om de besturing aan te passen omdat de knopcommando’s erg op elkaar lijken. De duimstokken dicteren de bewegingen van de voet; Het linkerbeen is gekoppeld aan de linker joystick en verrassend genoeg is het rechterbeen gekoppeld aan de rechter joystick (daarom is een controller vereist, gameplay met toetsenbord/muis wordt niet ondersteund). Als je de snelheid op je board wilt verhogen, kun je je linkervoet bewegen met de X-knop en je rechtervoet overeenkomt met de A-knop. Om een ​​basistruc of sprong te maken, moet je één been buigen door de stick ingedrukt te houden correspondeert met het en verplaats vervolgens de andere. Als dat niet genoeg is om de kaak te breken, omvat het uitvoeren van de BS 50-50, een van de bewegingen die u leert in de basishandleiding, een paar stappen. Om de truc uit te voeren, moet je een slijpbaar oppervlak vinden zoals een platte balk, er met enige snelheid naartoe gaan zodat de sprong enige hoogte heeft, en dan LS omhoog en RS omlaag drukken. Zoals je kunt zien, zijn er veel invoeropdrachten om de eenvoudigste trucs uit te voeren die ongetwijfeld frustrerend en verontrustend zullen zijn voor veel casual gamers. Het zal lang duren om aan de bedieningselementen te worden blootgesteld voordat de spierbewegingen natuurlijk op de console komen. Maar voor degenen die er tijd aan besteden, is het absoluut de moeite waard als het besturingssysteem eindelijk op zijn plaats klikt en je moeiteloos zonder nadenken de trucs begint uit te voeren waar je ooit mee worstelde.

Je zult waarschijnlijk meer plezier hebben door het cruciale plot te negeren en je entertainment te vinden door te skaten in de sandbox-omgeving. In zekere zin bijna therapeutisch, je slaat gewoon je skateboard op het beton terwijl je het skateboard glijdt waar de stemming je ook brengt, zonder doel of bestemming in gedachten. Je kunt naar het skatepark reizen en proberen de neus op een helling te zetten of proberen de zo schoon mogelijke hiel van de ladder te krijgen; De mogelijkheden zijn eindeloos, want de hele wereld lijkt een grote speeltuin voor jou om te ontdekken.

Sessie: Skate Sim

Esthetisch ziet de sandbox-wereld er cool uit en redelijk groot om te verkennen. U kunt skiën door beroemde Americana-oriëntatiepunten zoals San Francisco, Philadelphia en New York. Bijna elk gebied ziet er anders uit en heeft subtiele omgevingsfactoren die ervoor zorgen dat de locaties opvallen, van de graffiti die op de muren is geschilderd tot de alledaagse voorzieningen die je in de stad zou kunnen zien. Als je de opties inschakelt, kun je wandelaars aan de wereld toevoegen, en er is ook een objectdruppelaar, waar je rails en hellingen aan de omgeving kunt toevoegen, waardoor de wereld voller aanvoelt. Misschien wel de coolste functie is de dag-nachtcyclus. Wanneer het avond wordt, creëert het een schilderachtige sfeer terwijl je door de omgeving skate met schemerige lantaarnpalen die het nachtleven van de stad verlichten. De karakterontwerpen zijn relatief behoorlijk; Voordat je het spel start, heb je een selectie van vooraf gemaakte modellen om uit te kiezen, waaronder beroemde skaters, of je kunt je eigen personage maken. Gelukkig kun je hun outfits aanpassen voor extra exclusiviteit, en na het voltooien van missies verdien je in-game valuta om nieuwe outfits te kopen, of je kunt ervoor kiezen om nieuwe aanpassingsuitrusting voor je skateboards te kopen, zoals dekafbeeldingen, rails of wielen.

Het cameraperspectief is ongebruikelijk in Skate: Session Sim, hoewel niet per se slecht, maar gewoon anders. Het neemt een derde persoonsperspectief aan, maar je volgt je skater vanuit een veel lagere hoek dan je normaal zou doen, alsof je door de lens kijkt van iemand die achter een camcorder zit. Camera-opname-effecten houden daar niet op; Als je de innerlijke filmregisseur in je wilt omarmen, is er een herhalingseditor waarmee je geweldige momenten kunt vastleggen om trots op te zijn tijdens het skiën in de stad. Bovendien kunt u veel coole effecten aan uw opnamen toevoegen, waaronder het wijzigen van de lengte van de clip en de camerahoek. U kunt ook keyframes toevoegen aan specifieke seconden in de clip waarmee u de dieptewaarneming of snelheid van de opnamen op verschillende punten kunt wijzigen.

Op technisch niveau zijn er nogal wat prestatieproblemen die de ervaring in de weg staan. Af en toe navigeert het personage van de skater door wat omgevingsmateriaal, waardoor de onderdompeling wordt verbroken. Maar het waren de constante meltdowns die de ervaring echt pijn deden. Dit gebeurt meestal in het optiemenu, dat er op papier niet slecht uitziet. Maar het probleem is dat u bij complexe invoerverzoeken voor oplichting vaak zult verwijzen naar de lijst met oplichting in de genoemde lijsten. Hopelijk kunnen ze dit aspect in toekomstige updates aanpakken, maar voor nu heeft het echt invloed op de leercurve bij het proberen de bedieningselementen te begrijpen.

Sessie: Skate Sim

Het is een verdienste dat Session: Skate Sim ernaar streeft een realistische ervaring te zijn die de street skate-mentaliteit omarmt. Het probeert de eindeloze uren training weer te geven die je in het echte leven zou kunnen tegenkomen wanneer je voor het eerst de fysica achter een stunt probeert te leren, en om die reden gebruikt het een complex besturingsschema rond thumbsticks. Hoewel de lay-out van de besturing succesvol is in het creëren van een realistische toon, maakt dit zelfs de eenvoudigste bewegingen een beproeving om uit te voeren en schrikt waarschijnlijk een groot deel van de toevallige spelers uit het spel. Als ik niet was blootgesteld aan de Skater XL, die ook gericht is op duimbediening, zou het waarschijnlijk uren hebben geduurd voordat de lay-out van het bord natuurlijk was, maar ik had veel plezier toen ik eindelijk de commando’s in me opnam en in staat was om voer een aantal geweldige stunts uit. Helaas ziet de game er op dit moment ongepolijst uit vanwege constante crashes, dus de prijs is moeilijk te rechtvaardigen. Dat is een teleurstellend gevoel, want een game die ongelooflijk uitdagend en diepgaand is onder de oppervlakte, maar die nog moet worden gerealiseerd. Uiteindelijk zullen spelers die de gebreken kunnen negeren en zich ertoe verbinden de tijd te nemen om de moeilijk te beheersen besturingslay-out onder de knie te krijgen, zeer tevreden zijn.