September 17, 2024

De grote update van Helldivers 2 krijgt negatieve recensies en verdubbelt niet bepaald het aantal spelers

Ik heb eerder gezegd dat Helldivers 2 niet veel “grote” updates heeft die de neiging hebben om het aantal spelers in de live game te vergroten, zoals we zien bij seizoenslanceringen of uitbreidingen in andere titels. Nu is de grootste update van Helldivers 2 tot nu toe, Enduring Freedom, uitgebracht, en we kunnen nu zien hoe spelers van het spel reageren.

Het is niet geweldig.

Ten eerste het aantal spelers. Op de eerste dag ging het zeker omhoog, maar het was geen enorme stijging en het moet nog steeds de cijfers overtreffen van twee maanden geleden, toen er geen updates van deze omvang waren.

Op de lanceringsdag piekte het aantal spelers van Helldivers 2 op 62.000 spelers op Steam, ruim onder het dubbele van het hoogste punt van de dag ervoor, namelijk 38.000 spelers. Ik zag het die dag niet in de top 10 op Steam staan. Je kunt de lichte stijging in de algemene grafiek aan het eind zien, maar voor de grootste update sinds de release van de game is dat niet zo veelzeggend, hoewel het mogelijk is dat het weekend betere cijfers kan opleveren als meer spelers zich kunnen inschrijven.

Maar de reactie van spelers op de update kan de reden zijn achter het gebrek aan enthousiasme hier. Het leidde tot een nieuwe piek in negatieve recensies, vergelijkbaar met wat we een paar maanden geleden zagen tijdens het “Helldivers 2 vereist een PlayStation-account”-drama, hoewel niet zo extreem.

Spelers zijn boos dat Arrowhead opnieuw populaire wapens en strategieën verzwakt, iets waarvan ze eerder zeiden dat ze dat niet zo vaak zouden doen. Maar ze verzwakten op vuur gebaseerde wapens, waaronder de vlammenwerper zelf, en als gevolg daarvan werkten veel anti-insectenladingen niet goed. Sommige spelers gaan ervan uit dat dit is gedaan om de aankoop van de op vuur gebaseerde oorlogsobligaties aan te moedigen die zojuist met deze update zijn uitgebracht.

Spelers zijn herhaaldelijk uitgeput doordat Arrowhead populaire strategieën verpest met downgrades, vooral als dit een spel is dat alleen voor PvE geldt en het niet belangrijk lijkt om hier zo'n zware hand te hebben. Een veelgehoorde klacht over Helldivers is dat de hogere niveaus te moeilijk en vervelend zijn, en hoewel er daar enkele nerfs voor vijanden zijn, kan het probleem opnieuw beginnen tussen deze nerfs en de nieuwe moeilijkheidsgraad van niveau 10 die zojuist is geïntroduceerd.

Een ander probleem is dat wat een “grote” update voor Helldivers 2 is, dat niet is Welke Voornaamst. Twee nieuwe vijandelijke eenheden voor elk ras, een nieuw type planeet, een paar nieuwe locaties en doelstellingen op de kaart, en een nieuwe moeilijkheidsgraad. Maar niets is zo gedenkwaardig geweest als de introductie van het Illuminate buitenaardse ras op de manier waarop sommigen hadden gehoopt, althans nog niet.

We houden het spelerssentiment en het aantal spelers in de gaten, maar dit lijkt niet de meest succesvolle update tot nu toe te zijn, en niet waar veel spelers naar op zoek waren.

Volg mij Op Twitter, YouTube, En Instagram.

Pak mijn sciencefictionromans op Hero Killer-serie En De op aarde geboren trilogie.